Mischa Lims mail af 30. marts 2013
Åbent brev til Sagens venner
Den højere vilje og rådet
På et tidspunkt besluttede Martinus at ændre betegnelsen for sin bestyrelse. Fremover skulle det ikke hedde ’bestyrelsen’,
men ’rådet’. Han begrundede det med, at der ikke er noget, der skal ’bestyres’, for det er en højere vilje, der bestemmer.
Hvis folk ville kritisere rådet, kunne rådet derfor med sindsro sige, at det ikke var dem, der havde bestemt, at det skulle
være sådan.
Med det nye betegnelse ’rådet’ understreger Martinus også, at det er en af rådets primære opgaver at give råd.
Når der feks opstår et problem med Sagens venner, skal rådet være behjælpelig med at finde frem til det mest
kærlige løsning – for dén opnår man ikke ved domstolene. I den nuværende sag har rådets medlemmer derfor svigtet
deres løfte til Martinus, for man har ikke gjort noget velment forsøg på at tale med de fire parter, som står
anklaget for at have overtrådt instituttets copyright. Hvis de fire anklagede tog deres ’maske’ af, så ser vi X1,
dvs. Guddommen. Med andre ord har man sat selve Guddommen på anklagebænken! Og nu bliver det synligt, hvorfor vi
skal finde os i alt og tilgive ikke bare 7 gange dagligt, men 7 gange 70 gange dagligt. Det vil sige: altid.
At være medlem af Martinus råd er ingen let opgave, for hver enkelt medlem påtager sig et enormt ansvar. Ikke nok
med, at der er meget, der skal leves op til, men man skal også være foregangsmand. Stillet over for det nuværende
problem må rådsmedlemmerne vise, at de ved, hvad der forventes af dem, og at de er sig dette ansvar bevidst. Da vi
alle er lige, om end med vidt forskellige ansvarsområder, er der intet specielt prestigefyldt i at være medlem af
rådet, men det er hårdt åndeligt arbejde. Rådet kan glemme alt om ikke at begå fejl, for sålænge vi ikke har den
store fødsel, er vi ikke ufejlbarlige. Rådet er ikke Gud, men et redskab for Gud og skal udføre hans vilje.
Derfor er det vigtigt at lytte, lytte og atter lytte til Gud, så man i sit dybeste jeg er overbevist om, at det
er Guds vilje, man udfører og ikke ens egen vilje.
Rådets handlinger skal således udtrykke Guds vilje. Det er som sagt hårdt åndeligt arbejde, for det er B-viden
eller Det Tredie Testamente i praksis. Selvfølgelig er det et krævende stykke arbejde, og det tager sin tid.
Men netop processen fra A- til B-viden er selve omdrejningspunktet i hele vores åndelige arbejde og forståelse
af Det Tredie Testamente. Vi skal lære at lytte til Gud, således at en løsning ikke bliver efter vor vilje,
men efter Guds vilje, dvs. efter en højere vilje.
Når rådet udfører Guds vilje - for rådet siger jo, at deres handlinger er Guds vilje - ja, så er en retssag
løsningen. Så kunne man stille spørgsmålet: ’Er dét så den mest kærlige løsning?’ Hvis rådet også siger ja
til det, så må rådet køre en retssag ved domstolene. Hvis rådet derimod svarer nej til, at det ikke er den
mest kærlige løsning, så må rådet revurdere deres beslutning og finde ud af, hvor de er gået galt og må
rette op på dette fejlgreb. Som nævnt kan rådsmedlemmerne ikke være ufejlbarlige i deres beslutninger,
men når man opdager, man har begået en fejl, må man være så kærlig, at man straks gør fejlen god igen,
det står jo i Strukturen. Det viser storhed, det giver respekt, og på den måde viser man sin kærlighed
til Martinus Sag. På den måde er man med til at bringe Sagen ud i verden. Så der er intet galt i at begå
fejl, tværtimod, det lærer vi alle sammen af. Den eneste, som er ufejlbarlig, er Gud, og hans vilje
skal vi følge. Når vi går Guds veje, er det til glæde for alle.
Når rådet handler efter den højere vilje, er de beskyttet. Derfor må rådet forlade lokallogikken med
dens retssager osv. og i stedet benytte sig af verdenslogikken. Jordkloden står foran sin store fødsel.
Men inden da skal vi opleve et ragnarok med en kulmination af mørke og lidelser, som vi aldrig har set
mage til før. Derfor er det vigtigt, at vi kommer i gang med at arbejde i henhold til Strukturen og
dermed i henhold til Det Tredie Testamente. Så går Martinus forudsigelse i opfyldelse, for så vil folk
spørge: ’Hvorfor har de det så godt på instituttet?’ Men så længe vi ikke kan løse de indbyrdes opståede
problemer og endda må søge hjælp ved en verdslig domstol, er vi galt afmarcheret. Domstolene er baseret
på lokallogik, og det kan ikke være anderledes, men når lokallogikken møder verdenslogikken, sprænges den.
Vi må ikke glemme, at uden Gud har vi ingen Sag.
Hvornår bruger vi copyrighten?
Når Martinus en gang bliver anerkendt, og hans bøger bliver bestsellere, så vil der altid være nogle
charletaner, der vil udnytte dette, og som vil lave piratkopier af bøgerne for dermed at få sig nogle
lettjente penge, ja, masser af penge. Men disse charletaner har ingen interesse i Sagen og har heller
ingen kærlighed til Sagen. For dem drejer det sig kun om at tjene hurtige penge.
I dét tilfælde træder instituttets copyright i kraft, og i dét tilfælde kan vi med rette gøre brug af
de verdslige love. Det er disse mennesker, Martinus tænker på og omtaler i sit fysiske testamente, og
ikke de fire trofaste Martinus-venner, som rådet nu anklager, og som er en sag, som rådet selv er den
primære årsag til. Når vi inden for Sagen bliver uenige, skal rådet vise, at de forstår så meget af
Martinus Sag, at de indleder en snak med de pågældende, så man i fællesskab finder frem til en løsning.
I dette tilfælde havde rådet absolut ingen intension om at udgive den daværende autoriserede udgave af
Livets Bog, men ville kun udgive en ny og tilrettet udgave. Rådet burde derfor være glad for, at andre
ville påtage sig at udgive en faksimileudgave – og også påtog sig den økonomiske side ved udgivelsen.
Denne uheldige og absolut unødvendige sag burde for længst have været afsluttet ved, at man i
fællesskab havde fundet frem til en for begge parter kærlig løsning på uenigheden.
For vi arbejder jo alle for og henimod det samme mål. Det er jo vores alles Sag.
Med kærlige hilsner og tanker
Mischa Lim
Påskelørdag, den 30. marts 2013